Aanbod

Remedial Teaching 

Een extra steun in de rug

We beginnen altijd eerst met een kennismakingsgesprek. Dit gesprek is bedoeld om de hulpvraag goed in kaart te brengen. Het is dan ook prettig als u tijdens het intakegesprek relevante informatie meeneemt. Gedacht kan worden aan toets gegevens van school, en/of onderzoeksverslagen.
Na goedkeuring van u als ouders zal ik contact opnemen met de school. Op deze manier kan de begeleiding van uw kind gemaximaliseerd worden.
Wanneer alle informatie heeft geleid tot een duidelijk beeld van de hulpvraag, wordt een handelingsplan opgesteld. 
Na 6-8 weken vindt er een evaluatie plaats om te kijken of de doelstellingen van het handelingsplan zijn behaald. In overleg met ouders en eventueel met school wordt opnieuw gekeken of en hoe wij de leerling zo optimaal mogelijk kunnen blijven ondersteunen.

Bijles

Net even iets extra's

Soms heeft een kind geen leerachterstand maar heeft net even iets extra's nodig. Net dat beetje extra kan ik bieden met bijles. Hulp bij het plannen van huiswerk. Hulp bij structuur aanbrengen. Leren leren.
Neem contact op en we bespreken de mogelijkheden!
De Coole Kikker Training


De Coole Kikker training is een sociale vraardigheids- en assertiviteits training van Drs Anne D. Kooijman. 

Een Coole Kikker kan goed met andere kinderen omgaan, maar komt ook voor zichzelf en voor anderen op en laat zich niet op de kast jagen door plagen of pesten. Maar hoe doe je dat? Wat doe je als een kind je uitscheldt? En als je ziet dat een ander kind gepest wordt? Hoe pak je het aan als je vrienden wilt maken? Ieder kind krijgt wel eens te maken met dit soort vragen. Maar lang niet ieder kind is zo’n coole kikker die gemakkelijk met zulke situaties kan omgaan.

Deze training wordt gegeven aan groepjes kinderen van 9-12 jaar. Ik geef de training op scholen. De lessen zijn helder en concreet en hebben een vaste opbouw.

Ieder kind ontvangt een eigen werkboekje waarin aantekeningen gemaakt kunnen worden en waarin het geleerde kort en bondig staat beschreven, zodat ze het nog eens kunnen nalezen. In de werkboekjes staan ook de wekelijkse thuisopdrachten die de kinderen in de praktijk moeten oefenen. De ervaring leert dat de kinderen de sociale vaardigheden het beste en snelste leren in een groepje met leeftijdsgenoten! In een groepje kunnen ze van elkaar leren en elkaar corrigeren, dit is erg waardevol.

 
  • Wie ben jij? De kinderen leren hoe je snel anderen kunt leren kennen wanneer je in een nieuwe groep komt.
  • Complimentjes Hoe maak je een complimentje en hoe reageer je als iemand jou een complimentje maakt?
  • Wat je denkt dat ben je zelf. Hoe we denken, heeft invloed op hoe we ons voelen. En deze gevoelens bepalen ons gedrag.
  • Mag ik meespelen? Hoe vraag je of je mee mag spelen en wat doe je als dat niet mag?
  • Eenmaal andermaal Wat doe je als je met iemand wilt spelen maar die ander wil iets anders doen dan jij?
  • Zeg eens: NEE! Hoe zeg je dat je iets niet wilt zonder dat je ruzie krijgt?
  • Stop ermee! Wat doe je als je last hebt van iemand en je wilt dat hij of zij ermee stopt?
  • Knokken of huilen? Als je last hebt van iemand kun je verschillende dingen doen, niets doen, knokken of aanpakken. 
  • Wat werkt het beste? Pesten en geplaagd worden Er is een verschil tussen pesten en plagen, oefenen om cool te reageren op pestgedrag. 
  • Foutje bedankt! Hoe kun je toegeven dat je iets fout hebt gedaan? Dit gaan we ook voordoen!

Individuele Coole Kikker training.
Is voor het kind dat sociaal vaardiger wil worden maar nog niet wil, of kan deelnemen aan een groepstraining.
In mijn praktijk werk ik met het werkboek "De Coole Kikker zoekt een vriendelijke vriend".


Share by: